Mediasisältöjen tehokkuus on kiinni muutamasta perusseikasta:
1. Kohdeyleisön ymmärrys. Kenelle ollaan viestimässä? Mitä ja miksi? Kuka on varsinainen kohdeyleisösi? Viestin muotoilu on syytä aloittaa määrittelemällä ja profiloimalla kohdeyleisö mahdollisimman tarkasti, tarvittaessa myös osallistamalla heidät suunitteluun.
2. Sisältö! Hyvä sisältö syntyy hyvistä tarinoista, dramaturgisesta osaamisesta, kohderyhmän ymmärtämisestä ja oikein valitusta tyylilajista. Vaikuttavia tekijöitä voivat olla arvot sinun brändisi taustalla, kohdeyleisösi arvot ja tottumukset ja esimerkiksi ajankohtaiset ilmiöt.
3. Laatu. Laatu voi tarkoittaa montaa asiaa. Laatua on mm. puhutteleva sisältö, teknisesti ja audiovisuaalisesti hiottu ja näyttävä ratkaisu ja vaikkapa uskottavat esiintyjät. Tärkeää on, että kaikki osa-alueet toteutetaan huolellisesti ja sekä lähettäjän että vastaanottajan tarpeet tarkasti arvioiden.
4. Erottautuminen. Erottautuminen syntyy kolmesta edellämainitusta. Hyvään ideaan ja suunnitteluun kannattaa panostaa.
Yrityksemme repertuaariin kuuluvat kaikenlaiset mediaratkaisut, yritysvideot, markkinointivideot, hankevideot, podcastit, laajemmat monikanavaiset mediakonseptit, sosiaalisen median ratkaisut, brändivideot, mediaratkaisut tapahtumiin jne.